5 handige tips voor een lenteschoonmaak op kantoor

De lente is nu echt in het land en niet alleen thuis, maar ook op kantoor is het tijd voor een lenteschoonmaak. Een opgeruimd en georganiseerd kantoor zorgt namelijk voor meer productiviteit, omdat je sneller dingen kan vinden die je nodig hebt.

Hieronder geven we 5 tips om je kantoor op te ruimen.

1. Stel prioriteiten


Zorg ervoor dat je de spullen die je regelmatig nodig hebt binnen handbereik liggen en alle overige zaken netjes opgeborgen zijn, zodat je werkplek rust uitstraalt.

2. Gebruik een notitieboek


Post-its en andere losse notitieblaadjes geven je bureau een slordige indruk. Bovendien gaan ze snel verloren. Leg daarom steeds een notitieboek(je) klaar om notities te maken, afspraken te noteren ed. Gebruik liefst een gebonden exemplaar zodat uw notities elkaar dagelijks opvolgen en er geen notities verloren kunnen gaan.

3. Zorg voor opbergruimte


Berg kaften, dozen en documenten op in een kast. Heb je onvoldoende opbergruimte ? Misschien zijn er kaften die gearchiveerd kunnen worden of moet je gewoonweg investeren in een grotere kast.

4. Bijhouden of weggooien ?


Mensen zijn van nature verzamelaars. We vinden het moeillijk om iets weg te gooien. Ga daarom eens snel even door die stapel papier die op je op je bureau hebt verzameld en je komt al gauw tot de vaststelling dat er een boel notities en reclamepost tussen zitten die niet meer van toepassing zijn. Deze kan je dus meteen weggooien. Ook bij twijfel is de vuilnisbak meestal de juiste keuze. Van de belangrijke dingen weet je namelijk zelf wel dat je deze nog moet bewaren.

5. Plan een opruimdag


In eerste instantie plan je natuurlijk een grote lenteschoonmaak-dag in om je kantoor op te ruimen. Maar om het resultaat langer aan te houden dan een week, plan je best wekelijks een opruim -moment in je agenda.

Klasseer alle inkomende post, berg niet belangrijke spullen terug op, zet alle kaften terug in de kast en gooi al wat je niet nodig hebt weg. Maw herhaal punt 1 tem 4. Het lijkt ons ideaal om hiermee je week af te sluiten op vrijdagnamiddag, zodat je maandagmorgend in opgeruimd kantoor kan beginnen aan een nieuwe productieve werkweek.


Kan je wel een extra paar handen gebruiken bij je lente-schoonmaak? Neem contact met ons op en we komen je graag assisteren!


0 keer bekeken

© 2020 One two assist

  • Gray LinkedIn Icon
  • Grey Facebook Icon