Out-of-officebericht instellen

07 juli 2017

Trek je er in de komende weken even tussenuit? Vergeet dan zeker je out-of-office bericht niet in te stellen. We zetten de juiste stappen even op een rijtje.

Voor MS Office Outlook 2003

Je klikt op ‘Tools’ en ‘Out of Office Assistant’. Vink aan ‘I am currently Out of the Office’. Schrijf je tekstje in het vak ‘AutoReply only once to each sender with the following text’ en klik op OK. Na je vakantie ga je terug naar het begin en vink je ‘I am currently In the Office’ aan.

Voor MS Office Outlook 2007

Je klikt op ‘Tools’ en ‘Out of Office Assistant’. Vink aan ‘Send Out of Office auto-replies’. Hier kan je aanduiden van wanneer tot wanneer jouw berichten moeten verstuurd worden. Ga naar ‘Only send during this time range’ en geef je begin- en eindtijd mee en klik op OK. Wanneer je een eindtijd meegeeft, moet je verder niets meer doen. In het andere geval vink je in de Out of Office Assistant ‘Do not send Out of Office auto-replies’ aan. Assistant.

Voor MS Outlook 2010

Klik de file-tab open en ga via ‘info’ in het menu naar ‘Automatic Replies (Out of Office)’. Hier vink je de optie ‘Send automatic replies’ aan. Ook in deze versie van Outlook kan je begin- en eindtijd aanduiden. Dat doe je door ‘Only send during this time range’ te selecteren en de begin- en eindtijd in te voeren. Klik op OK. Wanneer je een eindtijd meegeeft, moet je verder niets meer doen. In het andere geval vink je in de Out of Office Assistant ‘Do not send Out of Office auto-replies’ aan.

Voor Mac OS X Mail

In het menu van Mac OS X Mail selecteer je ‘Mail / Preferences’ en ga je naar de categorie ‘Rules’. Klik op ‘Add Rule’ en geef je rule een naam bij ‘Description’. Verander het veld onder ‘If any of the following conditions are met’ naar ‘Account’. Selecteer je e-mailadres in het veld ernaast. In het veld ‘Perform the following actions’ kies je ‘Reply to message’. Klik op ‘Reply message text'. Geef je out-of-officebericht in en klik op OK. In je preferences, categorie ‘Rules’, zie je deze rule nu staan. Na je vakantie vink je dit terug uit.

Geen inspiratie

Er zijn duizend en één mogelijkheden om een gepaste Out-of-office te schrijven. Alles hangt ook af van de stijl van het huis. Hierbij alvast een formeel voorbeeld in Nederlands en Engels. 

Nederlands:

Wegens afwezigheid van [datum] tot [datum] kan ik uw e-mail niet beantwoorden.

Voor dringende zaken kunt u contact opnemen met mijn collega [naam], telefoonnummer (0032) xxx/xxx.xxx of naam@bedrijf.be

Engels:

I’m out of office from [datum] until [datum].

For urgent matters, please contact my colleague [naam], phonenumber (0032) xxx/xxx.xxx or naam@bedrijf.be

 

Bron: Vacature.com

Deel dit bericht

Business Support op maat van jouw bedrijf

Kies hieronder vrijblijvend het aantal dagen per week dat je ondersteuning wil. Wij zoeken voor jou het gepaste pakket.

0,5 dagen